Magazyn Park
Biznes w nowym wydaniu

Umiejętności fundraisera

9 stycznia 2013

Umiejętności fundraisera Fundraiser powinien posiadać pewne konkretne umiejętności, które pozwolą mu na skuteczne działanie w zakresie pozyskiwania funduszy. Przede wszystkim musi umieć znaleźć odpowiedniego sponsora. Powinien wiedzieć, jaka firmę może prosić o wsparcie dla danego projektu, gdyż nie każda firma zdecyduje się na zaangażowanie w dowolną fundacje czy organizację pozarządową. Biznes patrzy na to wszystko ze strony zysków a zyskiem w tej sytuacji jest sfera marketingowa. Firmy z branży spożywczej na przykład chętniej dofinansują akcje związane z dożywianiem dzieci czy ubogich niż walkę z bezrobociem lub organizacje działające na rzecz zwierząt. Z drugiej strony producent karmy dla psów nie będzie łożył na obiady dla dzieci w szkole, gdyż mogłoby to raczej zagrozić jego wizerunkowi niż pomóc. Dlatego fundraising to bardzo delikatna sfera i nie można tutaj działać po omacku i zgłaszać się wszędzie gdzie tylko będzie okazja. Dobry fundraiser dokładnie wie, gdzie i w jakiej sprawie ma się zwrócić po pomoc.

Kategorie: Sponsoring | Tagi: