Magazyn Park
Biznes w nowym wydaniu

Przedstawianie oferty przez fundraisera

29 grudnia 2012

Przedstawianie oferty przez fundraisera Bardzo ważną cechą fundraisera jest umiejętność przedstawiania konkretów. Kiedy taka osoba zaczyna rozmowę z potencjalnym sponsorem, nie może w żaden sposób wahać się ani owijać tematu w bawełnę. Na szkoleniach osoby szkolone często przechodzą tak zwany test windy – jazda winda trwa około trzydziestu sekund i w takim właśnie czasie fundraiser musi przedstawić innej osobie na czym polega projekt, do którego stara się tą właśnie osobę zachęcić. Mówiąc od razu o konkretach fundraiser zyskuje spore zaufanie oraz sprawia lepsze wrażenie. W żaden sposób nie może także sprawić, aby rozmówca odniósł wrażenie, że cała ta sprawa jest próbą naciągnięcia jego firmy, dlatego bardzo ważna jest nieposzlakowana opinia fundraisera a także jego prezencja i styl obycia. Fundraiser musi być bardzo przekonujący aby działać skutecznie i pozyskiwać środki na cele, jakich się podjął dlatego prowadzone są liczne szkolenia, konferencje i warsztaty, na których można zdobywać nowe umiejętności oraz poszerzać posiadaną przez siebie wiedzę. Jedną z najważniejszych cech, jakie musi posiadać dobry fundraiser, jest dar przekonywania. Umiejętność ta musi spożytkować nie tylko do przekonania darczyńcy o przekazaniu pewnej kwoty pieniędzy ale musi również utwierdzić go w przekonaniu, że postępuje słusznie i że w długim czasie odniesie z tego korzyści. Korzystne dla darczyńcy jest to, że jego gest będzie kojarzony z akcja społeczną a dzięki temu jego firma uzyska spore profity marketingowe. Fundraiser musi tak dobierać sponsorów, aby ci angażowali się z dużym entuzjazmem i prawdziwą ochotą. Dlatego też tak ważne jest wyszkolenie fundraisera i jego podejście psychologiczne oraz umiejętność poruszania się w sferze marketingowej. Musi umiejętnie przedstawić ofiarodawcy korzyści jakie płyną z wsparcia danego projektu i to nie tylko dla społeczeństwa ale także dla samego sponsora, ponieważ większość ofiarodawców chętniej przekaże pieniądze na cele, z którymi może się identyfikować i utożsamiać oraz takie, które są bliskie dla jego biznesu.

Kategorie: Fundacje, Sponsoring | Tagi: