Magazyn Park
Biznes w nowym wydaniu

Fundraising

5 stycznia 2013

Fundraising Zjawisko fundraisingu nie jest wcale nowym zjawiskiem, gdyż gromadzeniem datków od zawsze zajmowali się pracownicy lub wolontariusze przeróżnych organizacji. Obecnie jednak zmieniają się metody zbierania funduszy i stąd to nowoczesne określenie. Współcześnie fundraising stosuje liczne metody stosowane w komercyjnych aspektach działalności marketingowej oraz w reklamie. Dodatkowo fundraising zajmuje się budowaniem wizerunku organizacji tak samo, jak dział PR buduje wizerunek wielkich firm. Fundraiserzy szukają najlepszych sposobów na dotarcie do darczyńcy, przy czym interesują ich także potrzeby sponsorów, na przykład czy chcą być wymieniani w mediach i przy okazjach organizowanych spotkań, czy też pragną pozostać anonimowymi filantropami. Obecnie fundraiser to pełnoprawny zawód, posiadający własna etykę, metodologię i kadrę. Osoby zajmujące się tego typu działalnością muszą posiadać określone cechy interpersonalne, bardzo podobne do tych, które posiadają osoby pracujące w reklamie i marketingu. Muszą także cały czas podnosić swoje umiejętności, gdyż zawód jest rozwojowy i warto być na bieżąco z nowymi rozwiązaniami. Najważniejszym na świecie ośrodkiem fundraisingu są Stany Zjednoczone. Association of Fundraising Professionals ( Amerykańskie Stowarzyszenie Zawodowych Fundraiserów) zrzesza przeszło 30 tysięcy członków i cały czas się rozrasta. Instytucja ta wyznacza kierunki działania dla fundraiserów na całym świecie. To tam opracowywane są nowoczesne metody a także zasady działania fundraiserów. Również to stowarzyszenie jest odpowiedzialne za wyznaczanie kierunków rozwoju tego zawodu a także promocję i tworzenie struktur szkoleniowych. Fundraiserzy cały czas muszą doskonalić się i podnosić swoje kwalifikacje aby jeszcze skuteczniej działać na rzecz instytucji czy fundacji, które ich zatrudniają. W tym zawodzie najczęściej można spotkać osoby z wykształceniem public relations, marketingowym, socjologicznym, psychologicznym. Są to najczęściej osoby, które podczas swojej komercyjnej kariery doszły do przekonania, że pieniądze to nie wszystko i że warto pomagać innym, gdyż taka działalność jest dla nich cenniejsza.

Kategorie: Fundacje, Sponsoring | Tagi: